گزارش فینووا از نمایشگاه الکامپ ۹۶

۰۴/۰۶/۱۳۹۶

بیست و سومین نمایشگاه الکامپ از ۳۰ تیر تا ۲ مرداد در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار شد. سالن الکام استارز توجه مخاطبان زیادی را به خود جلب نمود و به عنوان پربازدیدترین سالن نمایشگاه الکامپ ۲۰۱۷ شناخته شد.

01

بیست و سومین نمایشگاه الکامپ از ۳۰ تیر تا ۲ مرداد در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار شد. سالن ۸ و ۹ این نمایشگاه میزبان استارتاپ‌ها، شتابدهنده‌ها و مراکز توسعه کسب و کار بود. امسال سالن الکام استارز توجه مخاطبان زیادی را به خود جلب نمود و به عنوان پربازدیدترین سالن نمایشگاه الکامپ ۲۰۱۷ شناخته شد.

فینووا به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا، به همراه استارتاپ‌های بامارو، کانال‌شاپ، کاموا، دوپرو، دراپز و پلوتو که در مرکز فینووا فعالیت دارند، در این سالن حضور داشت و خدمات خود را در چهار بخش آکادمی، سرمایه‌گذاری، فضای کار اشتراکی و برگزاری رویداد به بازدیدکنندگان ارائه نمود.

 

02 03

بازدید و گفتگوی مقامات عالی‌رتبه دولت از جمله دکتر محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و دکتر فیروزآبادی رئیس مرکز ملی فضای مجازی با سید علی بدیعی مدیر فینووا از مهمترین اخبار فینووا در نمایشگاه الکامپ بود. همچنین سالن الکام استارز شاهد حضور مهندس محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، امیرحسین دوایی معاون وزیر ارتباطات، نصرالله جهانگرد رئیس سازمان فناوری اطلاعات، دکتر حمید شهریاری رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه و وحید صدوقی مدیرعامل همراه اول بود. مقامات مذکور در حاشیه بازدید خود از سالن الکام استارز به سوالات استارتاپ‌ها پاسخ دادند و دیدگاه‌های خود را درباره موضوعات مختلف از جمله توسعه زیرساخت و تدوین قوانین شفاف در جهت تسهیل فعالیت استارتاپ‌ها و کارآفرینان بیان داشتند.

04

فینووا در سومین روز نمایشگاه الکامپ شاهد بازدید جناب آقای مهندس قنادپور، مدیر عامل شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا بود. ایشان پس از بازدید از غرفه فینووا به گفتگو پیرامون آکادمی فینووا پرداختند و از برگزاری کارگاه‌های آموزشی استقبال نمودند. مدیر عامل شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا در حاشیه این بازدید، با رسانه خبری راه پرداخت مصاحبه نمود.

10

فینووا در این رویداد علاوه بر مشاوره در نمایشگاه، فرصت مشاوره رایگان در دوره‌های منتورینگ خود را برای بازدیدکنندگان فراهم نمود. افراد متقاضی از جامعه استارتاپ‌ها، دانشجویان، فارغ‌التحصیلان، مدیران، صاحبان کسب و کار و علاقمندان حوزه کارآفرینی بودند. دوره‌های منتورینگ فینووا در بخش‌های کسب و کار، مالی، حقوقی، طراحی و مدیریت محصول، بازاریابی و تبلیغات برگزار می‌شود.

09

حضور پررنگ سرمایه‌گذاران در نمایشگاه امسال فرصت مناسبی برای آشنایی و توسعه شبکه سرمایه‌گذاران فینووا بوجود آورد. سرمایه‌گذاران باتوجه به سابقه درخشان فینووا در شناسایی و جذب استارتاپ‌های موفق در فضای کار اشتراکی، علاقمند به ارتباط و توسعه همکاری با فینووا بودند. علاقمندی سرمایه‌گذاران برای ورود به شبکه سرمایه‌گذاری فینووا و حمایت از استارتاپ‌های حاضر در فضای کار اشتراکی فینووا از دیگر نکات قابل توجه بود. مدیران بانکی و فعالان اقتصادی نیز برای اتصال به شبکه سرمایه‌گذاری و مشارکت ابراز تمایل داشتند.

از سوی دیگر تعداد زیادی از استارتاپ‌ها به دلیل وجود فرصت جذب سرمایه در فضای کار اشتراکی فینووا، متقاضی حضور در این مرکز بودند. گواه این موضوع ارسال بیش از ۱۰۰ درخواست ظرف مدت ۱۵ روز پیش از حضور در نمایشگاه است.

نمایندگان سازمان‌ها و بخش‌های دولتی و شهری، گروه دیگری از بازدیدکنندگان غرفه فینووا بودند. این گروه با هدف ایجاد بستر فضای کار اشتراکی در سایر استان‌ها از جمله البرز، یاسوج، فارس، تبریز، خراسان رضوی و همدان درخواست مشارکت و همکاری داشتند. این نمایندگان از استانداری‌ها، دفاتر کل فناوری اطلاعات استان‌ها، شهرداری، مجموعه‌های وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیران پارک‌های علم و فناوری بودند. پیشنهاد مشارکت در مدرسه کسب و کار اصفهان و همکاری با اتاق بازرگانی و پارک‌های علم و فناوری برای بهره‌مندی از امکاناتی مانند فضای کار و مشاوره، از جمله پیشنهاداتی بود که در نمایشگاه بوجود آمد.

05

سید علی بدیعی، مدیر فینووا در مدت برگزاری نمایشگاه الکامپ، علاوه بر حضور در غرفه و دیدار با بازدیدکنندگان، جلساتی را در جهت گسترش همکاری و هم‌افزایی با مدیران و نمایندگان صنعت و دانشگاه برگزار نمود. وی در بخش دیگر، به داوری استارتاپ‌های حاضر در بخش مسابقه الکام استارز پرداخت. همچنین مدیر فینووا زمانی را به مصاحبه با رسانه‌های مختلف از جمله اینوتاکس، راه پرداخت و پرداخت برتر اختصاص داد و به تشریح خدمات، دستاوردها و برنامه‌های آتی فینووا پرداخت.

کارشناسان فینووا در حاشیه نمایشگاه الکامپ، جلساتی در خصوص همکاری و مشارکت با فعالان حوزه کارآفرینی، گفتگو با اساتید و نخبگان در جهت توسعه شبکه مدرسان و گفتگو با استارتاپ‌های حوزه فینتک را در دستور کار خود قرار دادند.

06

دو روز پس از پایان نمایشگاه الکامپ، استارتاپ‌ها در جلسه‌ای که روابط عمومی فینووا برگزار نمود، به بحث و تبادل نظر پیرامون کیفیت نمایشگاه پرداختند. در این جلسه هادی فرنود بنیان‌گذار استارتاپ کاموا هدف از حضور خود در نمایشگاه را برندینگ و ایجاد فرصت شراکت عنوان نمود. ارسلان یارویسی هم‌بنیان‌گذار استارتاپ دراپز نیز به شناخت دغدغه‌های کاربران و ایجاد ارتباطات خوب اشاره کرد. علیرضا شایسته و علی غفوری از تیم کانال‌شاپ نتایج خوبی در جذب مشتری و شراکت به دست آورده بودند. محمد و علی شاهبندی بنیان‌گذاران استارتاپ بامارو، ایجاد فرصت شراکت را بهترین نتیجه حاصل از نمایشگاه دانستند. عاطفه ثقفی بنیان‌گذار استارتاپ دوپرو نیز علاوه بر ایجاد فرصت شراکت و جذب مشتری به ابراز تمایل طراحان جهت همکاری با این استارتاپ اشاره نمود. آرمان حاجی‌زاده نیز فرصت شراکت و جذب مشتری را از مهمترین نتایج نمایشگاه امسال دانست.

استارتاپ کاموا در حوزه ساخت وب‌سایت، استارتاپ دراپز در حوزه فینتک، استارتاپ کانال‌شاپ در حوزه فروش محصول با استفاده از بات تلگرام، استارتاپ بامارو در حوزه ارسال محصولات کافی‌شاپ‌ها به مشتریان، استارتاپ دوپرو در حوزه ایجاد بستر کاریابی برای طراحان و استارتاپ پلوتو در حوزه ساخت سایت فروشگاهی مشغول به کار هستند.

08

سید علی بدیعی در گفتگو با روابط عمومی فینووا، نقاط ضعف و قوت نمایشگاه امسال و دستاوردهای فینووا را برشمرد. وی در خصوص نقاط قوت نمایشگاه الکامپ اظهار داشت:

“علی‌رغم اینکه نمایشگاه الکامپ ۲۰۱۷ در کمتر از ۶ ماه پس از نمایشگاه الکامپ سال گذشته برگزار شد، اما استارتاپ‌ها در این نمایشگاه با ظاهری متفاوت حضور داشتند. بسیاری از استارتاپ‌ها می‌خواستند این موضوع را به اثبات برسانند که دیگر می‌توانیم روی پای خودمان بایستیم و کسب و کار خود را مدیریت کنیم. انرژی و انگیزه استارتاپ‌ها توصیف‌ناپذیر بود. روحیه آنها در مواجهه با مشتریان، بدون حد و مرز و جسورانه بود. استارتاپ‌ها به رسمیت شناخته شده‌اند آنچنان که مسئولان بلندپایه از جمله وزیر صنعت، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاون قوه قضائیه، معاون رئیس جمهور  برای پاسخگویی به مطالبات آنها به سالن الکام استارز آمدند.”

مدیر فینووا در بخشی از گفتگو به نقاط ضعف الکامپ نیز اشاره نمود:

“استارتاپ‌ها گاهی از حد و مرز تعامل حرفه‌ای عدول می‌کردند. همچنین بستر الکامپ با توجه به فاصله زمانی شش ماهه با دوره قبل به خوبی فراهم نشده بود.”

علی بدیعی درباره دستاوردهای بیست و سومین نمایشگاه الکامپ برای فینووا تصریح کرد:

“فینووا ورود خوبی به فضای الکامپ داشت. هدف مقدماتی ما ورود با شکوه به فضای الکامپ در شان نام فینووا و ارتباط فردا بود که به لطف خدا و همکاری فوق‌العاده‌ی تیم برندینگ و شخص آقای عباسی، نتیجه مناسبی حاصل شد. در کنار این موضوع معرفی خدمات فینووا به جامعه هدف و همچنین بررسی همکاری‌های بالقوه با مجموعه‌های فعال دیگر هم اهدافی بودند که از قبل برای آنها برنامه‌ریزی داشتیم. می‌توان گفت با توجه به سطح الکامپ کیفیت شرکت‌کنندگان، نتایج در مجموع رضایت‌بخش بود.  حضور استارتاپ‌ها در فضای غرفه فینووا بازخورد بسیار مثبتی داشت. اغلب استارتاپ‌ها به این نکته اشاره داشتند که فینووا با حضور استارتاپ‌ها در غرفه خود، حمایت واقعی از استارتاپ‌ها را به منصه ظهور گذاشت.

سرمایه‌گذاران زیادی برای همکاری ابراز تمایل کردند. شتابدهنده‌ها از جمله اَکسِل و شریف نیز برای مشارکت در حوزه فینتک ابراز تمایل داشتند. در زمینه همکاری‌ رسانه‌ای، مجموعه‌های مختلفی درخواست داشتند. بیش از ۲۰۰ فرم تقاضای مشاوره و اطلاع‌رسانی تکمیل شد. سرمایه‌گذاری، فضای کار و شرکت در دوره‌های آموزشی از مهمترین نیازهای افرادی بود که فرم اطلاع‌رسانی را تکمیل نمودند.”

07

وی در پایان بیان داشت:

“ما در نمایشگاه باید محصولات را به شکل بهتری معرفی کنیم. نمایشگاه محیط اطلاع‌رسانی نیست بلکه محلی برای ارائه تجربه متفاوت و جدید است. توجه به این نکته می‌تواند ما را خاص کند. تجربه حضور فینووا در نمایشگاه الکامپ جدید و متمایز بود. شکل حضور فینووا نسبت به بقیه شتابدهنده‌ها متفاوت بود و ظاهر غرفه از اغلب غرفه‌ها نیز زیباتر طراحی شده بود. اما طبیعتا جای کار فراوان است و از الان باید به فکر تعریف تجربیات جدید برای نمایشگاه‌های آینده باشیم.”

c001-01

قوانین بازاریابی برای موفقیت در بازار – بخش اول

اول بودن مهمتر از بهتر بودن است

c001-02

قوانین بازاریابی برای موفقیت در بازار – بخش دوم

شناخت محصول مهم‌تر از کیفیت است

برای دریافت خبرنامه
و آگاهی از جدیدترین اتفاقات فینووا
رایانامه خود را ثبت نمایید