چگونه کسب و کار وب‌سایت واسطه‌ای خود را رشد دهید

۲۵/۰۴/۱۳۹۶

بازاریابی واسطه‌ای، نوعی از بازاریابی است که شما به ازای فروش محصول پورسانت دریافت می‌کنید.

بازاریابی واسطه‌ای، نوعی از بازاریابی است که شما به ازای فروش محصول پورسانت دریافت می‌کنید. شما برای این کار لازم نیست به طور مستقیم به فروشگاه‌ها بروید و محصول را تبلیغ کنید. شما می‌توانید با مدیریت ‌وب‌سایتی که دارید این کار را انجام دهید. البته به این معنی هم نیست که این کار هیچ خطری برای شما ندارد. به عنوان یک بازاریاب واسطه‌ای شما نیاز دارید که از خطر‌های ساخت و اجرای کسب‌وکارتان آگاه باشید.
خطرهای کار را بدانید و اینکه چطوری از آنها اجتناب کنید
برنامه‌ریزی برای واسطه بودن
آیا شما با یک شرکت ثبت شده کار می‌کنید؟ آیا آن شرکت در حال رشد است و به برای یک برنامه‌ی طولانی مدت آمده؟ برای مثال آمازون می‌تواند یک شریک مناسب باشد زیرا شما مطمئن هستید که بازارش ادامه‌دار است. برای انتخاب شرکتی که می‌خواهید به عنوان شریک، واسطه‌ی فروش محصولاتش شوید، حتما بررسی کنید که برای طولانی مدت در بازار خواهد ماند.
استراتژی
آیا هدف خود را مشخص کرده‌اید که می‌خواهید چه مقدار سود از راه وب‌سایت واسطه به دست آورید؟ داشتن طرحی مناسب برای این کار کمی زمان می‌برد و گاهی شما نیاز دارید که از یک مشاور خارجی برای رشد وب‌سایت واسطه‌ی خود استفاده کنید.
محصول
آیا درخواستی برای آن محصول وجود دارد و آیا این درخواست ادامه‌دار خواهد بود؟ بعضی محصول‌ها ممکن است فقط زمان خاصی فروش بالایی داشته باشند اما بعد از مدتی از بازار حذف شوند. سعی کنید محصولاتی را پیدا کنید که همیشه طرفدار داشته باشند، این کار خطر شما را کمتر خواهد کرد.
شرایط توافق
یک وب‌سایت واسطه‌ای داری ارزش مالی است و می‌تواند فروخته شود. اگر روزی تصمیم گرفتید که کسب‌وکارتان را بفروشید نیاز دارید که در توافق خود با شریکتان، مشخص کنید که حق واگذاری وب‌سایت را دارید.
بهینه‌سازی موتور جستجو (سئو) و لینک‌سازی
مانند بسیاری از کسب‌کارهای آن‌لاین، سئو و لینک‌سازی کلید رشد وب‌سایت‌های واسطه هستند.
بسیاری از بازاریاب‌های واسطه‌ای روی کلمات کلیدی تمرکز می‌کنند که خریدارهای بیشتری قصد دارند آن را جستجو کنند. این کار استراتژ‌ی بدی نیست اما خطر‌هایی هم دارد. اول اینکه مهم است که کلمات کلیدی متنوع باشند. تمرکز زیاد روی یک یا دو کلمه‌ی کلیدی ممکن است باعث شود جریمه شوید و رتبه‌ی سایت شما توسط موتورهای جستجو پایین بیاید. بنابراین در هنگام لینک‌سازی به تنوع متن‌هایی که می‌گذارید دقت کنید.
دوم، آگاه باشید که لینک‌های خریداری شده و لینک‌های وبلاگ‌های شخصی ارزش کمتری دارد و در آینده ممکن است روی سایت شما تاثیر منفی داشته باشد.
علاوه بر این، شما همچنین باید بررسی کنید که برای سئو و لینک‌سازی چه مقدار زمان نیاز دارید. زمانی که بخواهید کسب‌وکارتان را بفروشید این کار روی ارزش‌گذاری اثر خواهد گذاشت.
بهینه‌سازی سرعت سایت نیز مهم است، زیرا می‌تواند ترافیک جستجوی سایت را افزایش دهد. راه‌های زیادی برای دست‌یابی به این هدف وجود دارد، مانند استفاده از ذخیره‌ی (cash) مرورگر، کم حجم کردن عکس‌ها و…
اساسا،‌ اگر شما روی لینک‌سازی و سئوی طبیعی تمرکز کنید، نتیجه‌ی بهتری خواهید گرفت و در دراز مدت به نفع شما خواهد بود. ترمیم جریمه‌ها می‌تواند کار بسیار مشکلی باشد و معمولا ترمیم کامل غیرممکن است. بنابراین استراتژی سئو و لینک‌سازی خود را طوری انتخاب کنید که برای یک دوره‌ی طولانی مدت جواب بدهد.
محتوا
یکی از مهم‌ترین اجزای کسب‌وکارهای واسطه‌ای محتوا است، که باعث می‌شود ترافیک جستجو به سمت وب‌سایت شما بیاید. توسعه‌ی محتوا وقت و هزینه‌ی زیادی می‌گیرد
چگونه برای کسب‌و‌کاری که می‌خواهید طولانی مدت باشد، محتوا ایجاد می‌کنید؟ آیا یک نفر را برای این کار استخدام می‌کنید یا با یک آژانس محتوایی قرار داد می‌بیندید و یا توی خانه کار می‌کنید؟ شما باید معایب و مزایای هر کدام از این روش‌ها را بدانید تا بتوانید درست انتخاب کنید.
محتوای شما باید کیفیت بالایی داشته باشد
از آنجایی که محتوا نقش قابل توجهی در بازاریابی و استراتژی فروش دارد، شما نیاز دارید مطمئن شوید که محتوایتان کیفیت بالایی دارد. برای جذب کردن بازدیدکننده‌ها، محتوای شما باید با نیازهای مشتری‌ مرتبط باشد و اطلاعات ارزشمندی به آنها بدهد.
تکیه کردن بر روی محتواهای توخالی خطر دارد. موتورهای جستجو دائما الگوریتم‌های خود را به روزرسانی می‌کنند و زمانی که محتوای شما را بررسی می‌کنند، تکیه کردن بر روی این نوع محتوا می‌تواند خطر داشته باشد. همه‌ی اینها دلیلی است که روی محتوای با کیفیت بالا کار کنید.
کلمات کلیدی و منابع ترافیکِ شما باید متنوع باشد
همان‌طور که پیش‌تر گفته شد این کار باعث بهبود سئو می‌شود.
در پایان
انجام دادن مراحلی که در بالا گفته شد، به شما کمک می‌کند تا کسب‌وکار پایداری بسازید که به طور پیوسته رشد می‌کند و می‌توانید آن را در آینده بفروشید، البته اگر تصمیمش را داشته باشید. در نظر داشته باشید که برای رسیدن به این هدف‌ها باید یک استراتژی بلند مدت داشت و هیچ راه میان‌بری وجود ندارد.