۶ مزیت استفاد از بازاریابی محتوای برای کسب‌و‌کارهای کوچک

۱۰/۰۴/۱۳۹۶

بازاریابی محتوا یک رویکرد بازاریابی است که شامل ایجاد و توزیع محتوای مرتبط و ارزشمند برای مخاطبان بالقوه است با این امید که مشتری‌ها به سایت شما بیایند.

برای کسب‌و‌کارهای کوچک و محلی، ایستادگی در برابر نام‌های تجاری بزرگ می‌تواند کار سختی باشد. با این حال بازاریابی محتوا می‌تواند کمک کند توجه‌ها به کسب‌و‌کار شما جلب شود.

بازاریابی محتوا یک رویکرد بازاریابی است که شامل ایجاد و توزیع محتوای مرتبط و ارزشمند برای مخاطبان بالقوه است با این امید که مشتری‌ها به سایت شما بیایند. این کار مزایای زیادی برای کسب‌و‌کارهای کوچک دارد، نه تنها به کسب‌وکار شما فرصت توسعه می‌دهد بلکه باعث می‌شود بتوانید خود را در این صنعت تثبیت کنید و اعتباری به دست بیاورید.

  1. تولید ترافیک برای سایت

بازاریابی محتوا ترافیک داخلی را به سمت سایت شما هدایت می‌کند. وقتی که مشتری‌ها مشکل یا نیاز خاصی داشته باشند، آنها برای حل مشکل خود جستجو می‌کنند. اگر شما اطلاعات لازم برای راهنمایی را داشته باشید و یا حتی چیز سرگرم‌کننده‌‌ای که مشتری‌ها به دنبال آن هستند، آنها به سایت شما مراجعه می‌کنند و در آینده سایت شما را به عنوان چیزی مفید می‌شناسند که می‌تواند به آنها کمک کند.

مخاطب‌ها وقتی که محتوای مورد علاقه‌شان یا جواب نیاز خاصشان را پیدا می‌کنند، نسبت به سایت شما احساس خوبی پیدا می‌کنند. در واقع به همین دلیل از بین محتواهای مختلف که در سایت‌ها قرار دارد، محتواهای سفارشی، ۶۸٪ مورد علاقه‌ی مشتری‌ها هستند. به وسیله‌ی استفاده از محتوای سفارشی برای سایتی که مناسب نیازها و علاقه‌مندی‌ها مخاطب هدف باشد، شما اعتماد مشتری‌ها را به دست می‌آورید و مشکلاتشان را حل می‌کنید.

  1. در مورد نام تجاری شما اطلاعات می‌دهد

اگر شما به طور منظم محتوای جدید و خاص روی سایت‌تان منتشر کنید و آن را در شبکه‌های اجتماعی بازنشر کنید، فرصت بیشتری برای مخاطبان هدف به وجود می‌آورید که نام و محتوای شما را ببینند. علاوه بر این اگر شما رضایت مخاطبانتان را به دست آورید، آنها با اضافه کردن دوستان خود، به گسترش کسب‌وکارتان کمک می‌کنند. این کار باعث می‌شود شما مخاطبان بیشتری به دست‌آورید.

بازاریابی محتوا همچنین می‌تواند کمک کند لینک محبوب خودتان را بسازید. اگر شما برای محصولاتتان محتوای با کیفیتی داشته باشید مردم به محصول شما لینک خواهند داد. به دست آوردن رتبه‌ی خوب دربرابر شرکت‌ّهایی که بزرگ‌تر  از کسب‌وکار کوچکِ شما هستند کار مشکلی است، اما ساختن لینک محبوب می‌تواند به دیده شدنِ شما در فضای آن‌لاین کمک کند، بنابراین وب‌سایت و محتوای شما رتبه‌ی بالاتری در نتایج صفحات جستجو خواهد داشت.

  1. می‌تواند فروش را افزایش دهد

این بدیهی است که هر چقدر مخاطب‌های بیشتر به سایت شما مراجعه کنند و بیشتر محتوای شما را ببینند، احتمال بیشتری دارد که در آینده تبدیل به مشتری‌های شما شوند. حتی در کسب‌وکارهای کوچک نیز مشتری‌ها وقتی می‌خواهند خرید کنند به بلاگ‌ها و سایت‌های محتوایی اعتماد می‌کنند. مردم دوست دارند قبل از خرید اطلاعات بیشتری در مورد آن محصول داشته باشند.  علاوه‌بر این ایجاد محتوای مرتبط با محصولات و خدمات شرکت به مخاطب‌های شما کمک می‌کند،‌ به درستی بفهمند که کسب‌وکار شما چه چیزی به آنها خواهد داد.

بازاریابی محتوا به شما کمک می‌کند که به رهبری قابل اعتماد در آن صنعت تبدیل شوید و مشتری‌ها از جایی خرید می‌کنند که به آن اعتماد داشته باشند. با بازاریابی محتوا، شما به صورت عینی به مخاطب‌ها نشان می‌دهید که می‌دانید که از چه صحبت می‌کنید. این کار باعث می‌شود شما مرجع قابل اعتمادی برای خرید شوید.

  1. شما را به عنوان یک رهبر فکری نشان می‌دهد

اگر بتوانید محتوای آموزشی در رابطه با صنعتی که در آن درگیر هستید، تولید کنید، مخاطب‌ها جایگاه شما را به عنوان یک کارشناس خبره‌ به رسمیت می‌شناسند. به خصوص اگر محتوای با کیفیتی تولید کنید.

به دست آوردنِ رهبری فکری چیز ارزشمندی است و باعث می‌شود هرگاه مردم سوالی داشته باشند، برای پیدا کردن پاسخ، اولین جایی که به آن مراجعه می‌کنند، سایت شما باشد. به خصوص برای کسب‌وکارهای کوچک اهمیت زیادی دارد زیرا این کار نشان می‌دهد که شما به اندازه‌ی نام‌های تجاری بزرگ در  این حوزه دانش دارید.

  1. مخاطبان را تشویق به تعامل می‌کند

اگر شما محتوای جذاب و سرگرم‌کننده‌ای تولید کنید، احتمال اینکه مخاطبان به آن پاسخ بدهند زیاد است. این کار دری را به روی شما باز می‌کند که می‌‌توانید به صورت مستقیم با مخاطبان تعامل کنید. همچنین فرصتی به شما می‌دهد که با سرگرم کردن آنها یا پاسخ دادن به پرسش‌های خاص‌شان، لذت بیشتری به آنها بدهید.

علاوه‌بر مشتری‌ها این فرصت را در اختیار شما می‌گذارد که با سایر رهبران این صنعت در مورد موضوعی که نوشته‌اید، تعامل برقرار کنید. این کار به شما کمک می‌کند که شبکه‌ی خود را گسترش دهید و ارتباط قوی‌تری با رهبران این صنعت برقرار کنید.

  1. هزینه‌ی کمتری از بازاریابی سنتی دارد

بازاریابی محتوا برای کسب‌وکارهای کوچک بسیار مقرون‌به صرفه‌تر از روش‌های بازاریابی سنتی است، به خصوص وقتی که محتوا را خودتان تولید می‌کنید. هزینه‌ی بازاریابی محتوا به شیوه‌ی درون‌گرا نصفِ هزینه‌ی بازاریابی به شیوه‌ی خارجی و سنتی (آگهی تلویزیونی، بنر و…) است. انتشار محتوا از طریق رسانه‌های اجتماعی و ایمیل، پست گذاشتن روی سایت خودتان یا سایت‌های بزرگ‌تر، می‌تواند با هزینه‌ی کم یا رایگان، نام شما را به طور گسترده‌ای پخش کند.

علاوه بر این بازاریابی محتوا به شیوه‌ی درون‌‌گرا به این معنی است که مشتری‌ها به سمت شما می‌آیند و این کار بسیار پربازده‌تر از روش بازاریابی خارجی و سنتی است زیرا مشتری‌های شما از پیش آگاه و علاقه‌مند شده‌اند.

منبع: www.entrepreneur.com

 

Comments are closed.