قوانین بازاریابی برای موفقیت در بازار – بخش اول

۰۱/۰۴/۱۳۹۶

اول بودن مهمتر از بهتر بودن است

در سال ۲۰۱۶ اینترنت پر شده از مقاله‌ها و کتاب‌های الکترونیکی که به شما می‌گویند چگونه صفحه‌‌ی فرود وب‌سایتی ایجاد کنید که بهینه باشد یا موضوعاتی مانند راه‌اندازی قیف بازاریابی داخلی، نقشه‌ی طراحی کمپین ایمیلی و چیزهایی از این قبیل.
اما ما اغلب درخواست مشتریان در مورد اصول اولیه‌ی بازاریابی را نمی‌شنویم. به نظر می‌رسد در این دوره‌ای که بازار به سمت استفاده‌ی تخصصی از اینترنت رفته، بازاریابی به جای اینکه یک چارچوب فکری باشد، به یک سری سیستم‌ مشخص تبدیل شده است. بنابراین در اینجا یک سوال مهم پیش می‌آید. آیا بازاریابی قانونی دارد که جواب درستی در مورد مخاطب‌تان به شما بدهد؟
در چند دهه‌ی آینده، بازاریابی تکامل خواهد یافت. در حال حاضر ابرداده‌ها در حال تغییر همه‌ چیز هستند و واقعیت مجازی همه چیز را دوباره تغییر خواهد داد. اما با تمام این تغییرات، این ۵ قانون بازاریابی هرگز تغییر نخواهد کرد، زیرا آنها اصولی پایدار در روانشناسی مصرف‌کننده و همچنین مفاهیمی برای استراتژی کسب‌و‌کار، توسعه‌ی محصول و به خصوص رشد هستند.

اول بودن مهمتر از بهتر بودن است
وقتی شرکتی در دسته‌‌ای «اول» می‌شود، تاثیر ماندگاری مانند خاطره می‌گذارد که ممکن است نسل‌ها دوام داشته باشد. کوکاکولا در سال ۱۸۹۲ تاسیس شد (۱۲۴ سال پیش). از آن زمان تا به حال نام‌های تجاری زیادی آمده‌اند و رفته‌اند. تنها پپسی (که در سال ۱۸۹۸، شش سال پس از کوکاکولا تاسیس شد) یک رقیب واقعی باقی ماند. با این حال در سال ۲۰۱۵ کوکاکولا ۴۲٫۷ درصد از بازار نوشابه ایالات متحده را اختیار داشت، در حالی که تنها ۳۱٫۱ درصد متعلق به پپسی بود.
به عبارت دیگر، شش سال اختلاف در «اولین» بودن در ۱۲۴ سال بعد نیز به اندازه‌ی ۱۱٫۶ درصد در بازار مزیت دارد. با وجود اینکه در تست‌های مزه‌ی نوشابه، برنده‌ی واقعی پپسی است.
به نظر می‌رسد که تاثیر خاطره‌ی اولیه طولانی‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید.

 

منبع: entrepreneur.com

Comments are closed.