finnova
5 دقیقه

حضور فینووا در الکامپ ۲۰۱۷

نوشته ای ازمحمدرضا شریفی
7 مرداد 1396

بیست و سومین نمایشگاه الکامپ از 30 تیر تا 2 مرداد در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار شد. سالن 8 و 9 این نمایشگاه میزبان استارتاپ‌ها، شتابدهنده‌ها و مراکز توسعه کسب و کار بود. امسال سالن الکام استارز توجه مخاطبان زیادی را به خود جلب نمود و به عنوان پربازدیدترین سالن نمایشگاه الکامپ 2017 شناخته شد.
فینووا به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا، به همراه استارتاپ‌های بامارو، کانال‌شاپ، کاموا، دوپرو، دراپز و پلوتو که در مرکز فینووا فعالیت دارند، در این سالن حضور داشت و خدمات خود را در چهار بخش آکادمی، سرمایه‌گذاری، فضای کار اشتراکی و برگزاری رویداد به بازدیدکنندگان ارائه نمود.
بازدید و گفتگوی مقامات عالی‌رتبه دولتی از جمله محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و ابوالحسن فیروزآبادی رئیس مرکز ملی فضای مجازی با سید علی بدیعی مدیر فینووا از مهمترین اخبار در نمایشگاه الکامپ بود.
فینووا در این رویداد علاوه بر مشاوره در نمایشگاه، فرصت مشاوره رایگان در دوره‌های منتورینگ خود را برای بازدیدکنندگان فراهم نمود. افراد متقاضی از جامعه استارتاپ‌ها، دانشجویان، فارغ‌التحصیلان، مدیران، صاحبان کسب و کار و علاقمندان حوزه کارآفرینی بودند. دوره‌های منتورینگ فینووا در بخش‌های کسب و کار، مالی، حقوقی، طراحی و مدیریت محصول، بازاریابی و تبلیغات برگزار می‌شود.
حضور پررنگ سرمایه‌گذاران، مدیران بانکی و فعالان اقتصادی در نمایشگاه امسال فرصت مناسبی برای آشنایی و توسعه شبکه سرمایه‌گذاران فینووا بوجود آورد. سرمایه‌گذاران باتوجه به سابقه درخشان فینووا در شناسایی و جذب استارتاپ‌های موفق در فضای کار اشتراکی، علاقمند به ارتباط و توسعه همکاری با فینووا بودند. تعداد زیادی از استارتاپ‌ها نیز به دلیل وجود فرصت جذب سرمایه در فضای کار اشتراکی فینووا، متقاضی حضور در این مرکز بودند.
نمایندگان سازمان‌ها و بخشهای دولتی و شهری، گروه دیگری از بازدیدکنندگان غرفه فینووا بودند. این گروه با هدف ایجاد بستر فضای کار اشتراکی در سایر استان‌ها از جمله البرز، یاسوج، فارس، تبریز، خراسان رضوی و همدان درخواست مشارکت و همکاری داشتند. پیشنهاد مشارکت در مدرسه کسب و کار اصفهان و همکاری با اتاق بازرگانی و پارک‌های علم و فناوری برای بهره‌مندی از امکاناتی مانند فضای کار و مشاوره، از جمله پیشنهاداتی بود که الکامپ 2017 به فینووا ارائه شد.
در حاشیه نمایشگاه الکامپ، جلساتی در خصوص همکاری و مشارکت با فعالان حوزه کارآفرینی، اساتید و نخبگان به منظور توسعه شبکه مدرسان و گفتگو با استارتاپ‌های حوزه فینتک برگزار شد.
علی بدیعی درباره دستاوردهای بیست و سومین نمایشگاه الکامپ برای فینووا گفت: «فینووا ورود خوبی به فضای الکامپ داشت. هدف مقدماتی ما ورود با شکوه به فضای الکامپ در شان نام فینووا و ارتباط فردا بود که با همدلی و کارگروهی، نتیجه مناسبی حاصل شد. در کنار این موضوع معرفی خدمات فینووا به جامعه هدف و همچنین بررسی همکاری‌های بالقوه با مجموعه‌های فعال دیگر هم اهدافی بودند که از قبل برای آنها برنامه‌ریزی داشتیم. می‌توان گفت با توجه به سطح الکامپ کیفیت شرکت‌کنندگان، نتایج در مجموع رضایت‌بخش بود.  حضور استارتاپ‌ها در فضای غرفه فینووا بازخورد بسیار مثبتی داشت. اغلب استارتاپ‌ها به این نکته اشاره داشتند که فینووا با حضور استارتاپ‌ها در غرفه خود، حمایت واقعی از استارتاپ‌ها را اثبات کرد»
وی افزود:
«ما در نمایشگاه باید محصولات را به شکل متفاوتی معرفی کنیم. نمایشگاه محیط اطلاع‌رسانی نیست بلکه محلی برای ارائه تجربه های متفاوت و جدید است. توجه به این نکته می‌تواند ما را خاص کند. تجربه حضور فینووا در نمایشگاه الکامپ جدید و متمایز بود. شکل حضور فینووا نسبت به بقیه شتابدهنده‌ها متفاوت بود، اما طبیعتا جای کار فراوان است و از هم اکنون باید به فکر تعریف تجربیات جدید برای نمایشگاه‌های آینده باشیم.»

ارسال نظر