گزارش فروشگاههای ایران رنتر در سال 1398
ایران رنتر به عنوان یکی از استارتاپهایی که فینووا در سال جاری بر روی آنها سرمایهگذاری نمود، اولین گزارش فروشگاههای آنلاین خود را در پایان سال 98 منتشر کرد. فینووا در تلاش است تا با حمایت از استارتاپهای حوزه فینتک نقش بسزایی در رشد اکوسیستم کارآفرینی بویژه در حوزه فناوریهای نوین مالی ایفا نماید.
دیجیکالا با بیش از ۴۰ میلیارد تومان فروش در رتبه اول!
ایران رنتر با انتشار گزارشی برترین فروشگاههای آنلاین پلتفرم خود را از بین بیش از 500 فروشگاه معرفی کرد. ایران رنتر مدعی است از طریق کانال فروش اقساطی خود میتواند در کنار افزایش در AOV (میانگین ارزش سبد خرید)، نرخ تبدیل مشتریان و رضایت کاربران از خرید، حجم قابل توجهی از فروش را برای فروشگاهها ایجاد کند.
در ادامه به مرور بخشهای مهم این گزارش خواهیم پرداخت.
پرفروشترین فروشگاهها
طبق گزارش منتشر شده، دیجیکالا در دسته فروشگاههای بیش از 40 میلیارد تومان فروش، آراد موبایل در دسته بیش از 5 میلیارد تومان و دیجی دو نیز در دسته فروشگاههای با بیش از 1 میلیارد تومان فروش به ترتیب رتبههای اول تا سوم پرفروشترین فروشگاهها را به دست آورند. همچنین دیجیکالا با بیش از 8 میلیارد تومان فروش در اسفند ماه، رکورد بیشترین فروش در یک ماه را نیز کسب کرد.
پرفروشترین فروشگاههای هر گروه
گروه فروشگاههای گردشگری: سفرمی
گروه فروشگاههای دیجیتال: دیجی کالا
گروه فروشگاههای خانگی و اداری: فروشگاه لوازم خونگی
گروه فروشگاههای تخصصی: ابزارمارت
گروه فروشگاههای بیمه و خدمات: بیمه بازار
گروه فروشگاههای مد و استایل: کاکامی
میانگین فروش هر فروشگاه فعال
هر فروشگاه فعال (دارای حداقل یک فروش در ماه) به طور میانگین در در ایران رنتر 64 میلیون تومان فروش (کالا یا خدمات) در سال 98 داشته است.
محبوبترین فروشگاهها
بر اساس نظرسنجی که در انتهای سال 98 انجام شده است، دیجی کالا، تکنولایف، لیون کامپیوتر، ابزارمارت، بلج، داروکده، ایسام، کاکامی، سفیر و پیک خورشید 10 فروشگاه محبوب ایران رنتر از نگاه خریداران معرفی شدهاند.
اقتصادیترین فروشگاهها
سود در خرید اقساطی یکی از مهمترین فاکتورها در انتخاب فروشگاه است که به همین جهت ایران رنتر فروشگاههای با کمترین میزان سود خود را نیز معرفی کرده است. در بین 500 فروشگاه فعال، 10 فروشگاه با سودهای بین 0 تا 15 درصد به عنوان اقتصادیترین فروشگاهها معرفی شدند.
64درصد سهم دیجیکالا
در گزارش منتشر شده دیجیکالا با بیش از 64 درصد سهم از کل فروش، به عنوان بازیگر اصلی تجارت الکترونیک ایران نقش پر رنگی در ایران رنتر داشته است.
پیشبینی سال 1399
ایران رنتر پیشبینی میکند در سال جدید با توجه به سرمایه جذب شده اخیر خود و همچنین آغاز همکاری با چند بانک و لیزینگ معتبر، فروش فروشگاههای خود را نسبت به سال 98 تا 5 برابر رشد خواهد داد. همچنین ایران رنتر مدعی است از طریق ایجاد کانال فروش اقساطی برای فروشگاههای آنلاین، میتواند سهم تجارت الکترونیک از اقتصاد را نیز افزایش دهد.
گزارش فروشگاههای ایران رنتر در سال 98 را میتوانید از اینجا دانلود کنید.