نه روند روبه رشد فینتک در سال 2021
با توجه به وابستگی تعداد زیادی از کسبوکارها و مصرفکنندگان به تراکنشهای آنلاین، فناوریهای مالی از زمان آغاز پاندمی کرونا تا به امروز پیشرفتهای زیادی داشته و تسهیل شده است ، همچنین این رویکرد مهم باعث شده تا دورکاری و خرید آنلاین برای بسیاری از افراد و شرکتها به عنوان راهی برای ادامه مسیر زندگی باشد؛ آنها با فناوریهای نوین برای تسهیل استفاده از تراکنشهای مالی تطبیق مییابند و از آن استقبال میکنند، رشد فینتک روندی است که انتظار میرود تا سالها ادامه یابد.
از خردهفروشی تا بانکداری و نیز خدمات مشاوره مالی، به نظر میرسد که فینتک همچنان نقش خود را در تغییر شکل اقتصاد در ماههای آتی ایفا خواهد کرد. در ادامه 9 کارشناس از شورای مالی نشریه فوربز، به روندهایی در زمینه فینتک میپردازند که انتظار دارند در سال 2021 به طور برجستهای بکار گرفته شوند.
1-رشد دیجیتالی شدن عملیات مالی
بخش بانکداری در فضایی آغشته به کوید-19 با موج دیگری از تغییرات مواجه شده است که آن را وادار میکند تا بیش از پیش دست به دیجیتالی کردن اطلاعات خود بزند. نخستین موج دیجیتالی شدن دادهها با تمرکز بر مشتریان و در پاسخ به حضور فینتک در محور خدمات کسبوکار به مشتری رخ داد. با این حال هنوز حجم کار بالایی برای متصدیان در زمینه دیجیتالسازی شیوهنامههای اداری وجود دارد که پیچیدهتر و عمیقتر هستند.
لوسیا والدنر از CC Trust Group AG
2-روند اتوماسیون روباتیک
روند اتوماسیون روبایتک نقش بزرگتری را ایفا خواهد کرد. ما به طور موفق و موثری دورکاری را تجربه کردهایم اما با افزایش فشارها برای صرفهجویی پول در عملیات از طریق برنامههای موثر روبهرو هستیم. اگر روند اتوماسیون روبایتک میتواند به صرفهجویی پول در سرمایه بشر کمک کند، کلاهبرداری و اشتباهات پردازشی را کاهش دهد و بتواند تخفیف پرداخت دریافت کند، بنابراین همه ما باید این استراتژی را با اشتیاق بپذیریم.
ویلیام گوررو از Ithaca College
3-تنوع روز افزون گزینههای پرداخت آنلاین
هر فردی باید خود را آماده رونق طیف متنوعی از گزینههای پرداخت آنلاین کند که به دلیل بحران کنونی، به طور وسیعی در دسترس خواهند بود. با توجه به فاصلهگذاری اجتماعی، نیاز مبرمی برای این فناوری وجود دارد. کسبوکارها باید آماده باشند تا هر تعداد گزینه پرداخت آنلاین را که نیاز است، بپذیرند. باید چشم و گوش خود را باز نگه دارید و در آن دسته از پلتفرمهایی سرمایهگذاری کنید که بیشتر مورد تقاضا مشتریان است.
دیوید هاس از Elite insurance partners
4-شراکت با موسسات مالی
فینتک به طور سنتی به چشم یک اخلالگر و پایان دهنده به میراث سیستم مالی شناخته میشود که پیشنهادات نوآورانه و رویکردها و محصولات فناورانه روبه جلو را مطرح کرده است. با توجه به محکمتر شدن جای پای شرکتهای فینتک و نیز پیشرفت فناوری، موسسات مالی به دنبال آغاز شراکت با آنها هستند، تا به فناوری آنها مجوز دهند و از فینتک برای رشد سودآوری و افزایش پایگاه مشتریان خود استفاده کنند.
مری جکسون از Online lenders alliance
5-افزایش تمرکز بر صرفهجویی در هزینهها
موسسات مالی نیاز دارند تا از هرگونه بهرهوری قابل استخراج از سیستم مالی و نیروی کار خود استفاده کنند تا بتوانند حجم روز افزون مشتریان دیجیتالی خود را کنترل کنند و همچنین تحت فشار ناشی از تقاضا برای دریافت وام نیز قرار دارند. این تمرکز بر کاهش هزینه موجب راهاندازی موج جدیدی از تجربه استفاده از فینتک بر پایه مدل کسب و کار به کسب و کار (B2B) میشود.
راوی بالاسوبرامانیان از Sandbox Banking
6-رشد بانکداری الکترونیک
من به دقت در حال رصد رشد بانکداری و سیستم مالی الکترونیک هستم چراکه این بزرگترین تهدید برای موسسات مالی است. شبکههای اجتماعی نظیر فیسبوک و پلتفرمهای خدمات آنلاینی مثل اوبر به زودی تمامی خدماتی را که امروزه مردم برای دریافت آنها به بانکها مراجعه میکنند، ارائه خواهند داد. پس از این چه اتفاقی برای بانکداری سنتی رخ خواهد داد؟
سندیپ سود از Kunai
7-تمرکز بیشتر بر امنیت سایبری
سازمانها و افراد نیاز دارند تا آگاهی وسیعتری در مورد تهدیدات سایبری و چشمانداز آن داشته باشند. مردم باید اطمینان حاصل کنند با سلامت سایبری مناسبی در این فضا فعالیت میکنند تا خود را از قرار گرفتن تحت حملات فیشینگ طراحی شده در امان بدارند.
کریستوفر کونارد از World Wide Technology
8-ثبت دادههای زمان حقیقی برای تعهد خرید
فینتکهای وامدهنده نیاز دارند تا دادههای زمان حقیقی (دادههایی که در همان زمان ارائه به شکل قابل استفاده قابل ارائه باشند) را ثبت کنند تا بتوانند تعهد دریافت وام را از سوی مشتریان دریافت کنند. پس از ماهها اختلال، معیارهای سنتی عقبافتاده نمیتوانند یک تصویر دقیق از میزان اعتبار دریافتکننده وام را ترسیم کنند. استفاده از دادههای مالی زمان حقیقی نظیر جریان نقدی روزانه و پرداخت اجارهبها برای تصمیم در مورد اعطای وام میتواند به فینتک برای فراهم ساختن دسترسی مشتریان و کسب و کارهای کوچک به سرمایه موردنیاز برای بازسازی خود، کمک شایانی انجام دهد.
جیکوب هار از Community Investment Management
9-وابستگی به فناوری علوم رفتاری
در حالیکه ما به دنبال روشهایی برای شناخت مشتریان هستیم و نمی توانیم آنها را به صورت حضوری ملاقات کنیم، نیاز به استفاده از هوش مصنوعی و دیگر فناوریهای هوشمند در زمینه بکارگیری علم رفتار شناسی برای اهداف مورد تمایل مشتریان و رفتار آنها بیش از پیش احساس میشود. هماکنون اقدامات جهت یکپارچهسازی و ورود این اطلاعات به پلتفرمهای کنونی در حال بهبود هستند. فناوری علم رفتاری به زودی به یک بخش از فینتک بدل خواهد شد.
دبلیو ام-اسکات پیج از Life Guide Partners
منبع : Forbes